loading
  • Od ADAM‑a do Zafiry: zgodność z Euro 6d-TEMP w całej gamie modeli
  • Optymalna kontrola emisji: diesle z SCR oraz filtr cząstek stałych do silnika benzynowego 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa
  • Kolejne propozycje w ramach niskoemisyjnej ofensywy Opla: Corsa z napędem akumulatorowym, Grandland X jako hybryda z opcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu

Opel wyprzedza Euro6d TEMP, już teraz oferując 79 zespołów napędowych zgodnych z nową normąRüsselsheim.  Chociaż nowe rygorystyczne limity dla wszystkich nowo rejestrowanych samochodów wchodzą w życie dopiero we wrześniu 2019 roku, a więc za około 14 miesięcy, ponad 79 zespołów napędowych Opla już dziś jest zgodnych z Euro 6d‑TEMP. Opel jest zatem liderem, jeżeli chodzi o wdrażanie przyszłej europejskiej normy emisji spalin, która uwzględnia emisję w warunkach rzeczywistych, mierzoną na drogach publicznych. Jednostki benzynowe i przystosowane do spalania LPG spełniające normę Euro 6d‑TEMP są dostępne w całej gamie modelowej — czyli w Oplach ADAM, KARL i Corsa, Astra, Cascada oraz Insignia, jak też Mokka X, Crossland X, Grandland X i Zafira – oraz spełniające wymagania nowej normy silniki Diesla montowane w tych modelach.

„Szybkie przejście Opla do zgodności z Euro 6d‑TEMP jest częścią naszego celu zakładającego objęcie roli lidera ograniczania emisji z samochodów” — mówi dyrektor zarządzający w dziale inżynierii, Christian Müller. „Kolejnym etapem będzie wprowadzenie czterech zelektryfikowanych modeli do 2020 roku, w tym nowej generacji Corsy, która będzie dostępna także jako samochód w pełni elektryczny, oraz Grandlanda X z napędem hybrydowym i możliwością doładowania prądem z zewnętrznego źródła. Do 2024 roku będziemy w pełni zelektryfikowani, a wszystkie modele samochodów osobowych marki Opel będą oferowane także w wersjach z hybrydowym lub akumulatorowym napędem elektrycznym”.

Oprócz wprowadzania nowych silników Opel modernizuje też dotychczasowe jednostki, aby dzięki najnowocześniejszej technologii zoptymalizować oczyszczanie spalin zgodnie z wymaganiami Euro 6d‑TEMP. Na przykład Zafira otrzymuje nową wersję silnika benzynowego 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Od teraz wszystkie jednostki napędowe montowane w Zafirze są wyposażone w filtry cząstek stałych (dotyczy to także silników benzynowych), natomiast samochody z silnikami Diesla mają również układy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).

Nowa wersja silnika benzynowego o mocy 100 kW/136 KM jest dostępna z sześciobiegową skrzynią manualną lub ze skrzynią automatyczną (zużycie paliwa:[1] model pięciomiejscowy: 10,1–8,8 l/100 km w cyklu miejskim, 6,6–5,9 l/100 km poza miastem, 7,9–7,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 182–160 g/km). Zamontowanie filtra cząstek stałych (GPF) tuż za silnikiem benzynowym umożliwia optymalną regenerację tego elementu (tj. utlenianie cząstek gromadzących się w filtrze), a tym samym maksymalnie skuteczne ograniczenie emisji tych zanieczyszczeń.

W procesie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w silnikach Diesla, AdBlue jest wtryskiwany do spalin. Roztwór rozkłada się do amoniaku. Tlenki azotu (NOx) dostające się do katalizatora ze spalinami są następnie wybiórczo redukowane do azotu i pary wodnej. Ople wyposażone w silniki wysokoprężne z układem SCR i zgodne z Euro 6d‑TEMP nie będą więc podlegały zakazom wjazdu pojazdów z silnikami Diesla do centrów miast, które obecnie są przedmiotem dyskusji w Niemczech.

Kompaktowy sportowo-użytkowy (SUV) Grandland X wprowadza nową generację silników Diesla do oferty zespołów napędowych Opla. Nowy silnik zaprojektowano tak, aby spełniał przyszłe surowe wymagania w zakresie emisji spalin. Jest to możliwe dzięki połączeniu innowacyjnego katalizatora utleniającego / absorbera NOx z selektywną redukcją katalityczną (SCR).

Opel wyprzedza Euro6d TEMP, już teraz oferując 79 zespołów napędowych zgodnych z nową normąNowy czterocylindrowy turbodoładowany diesel 1.5 o mocy 96 kW/130 KM rozwija 300 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min i jest zestawiony z sześciobiegową przekładnią manualną (zużycie paliwa1: 4,7–4,7 l/100 km w cyklu miejskim, 3,9–3,8 l/100 km poza miastem, 4,2–4,1 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 110–108 g/km) lub z zaawansowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną (zużycie paliwa1: 4,5–4,4 l/100 km w cyklu miejskim, 4,0–3,9 l/100 km poza miastem, 4,2–4,1 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 109–108 g/km). Ośmiobiegowy automat zapewnia nie tylko płynną zmianę przełożeń, ale pozwala też ograniczyć zużycie paliwa i emisję dzięki zmniejszonemu tarciu wewnętrznemu.

Diesle 1.6 w Insignii również są wyposażone w technologię SCR (zużycie paliwa[1] w modelu Grand Sport z silnikiem 1.6D o mocy 81 kW/110 KM: 5,2 l/100 km w cyklu miejskim, 3,9 l/100 km poza miastem, 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 116 g/km; Sports Tourer: 5,4 l/100 km w cyklu miejskim, 4,2 l/100 km poza miastem, 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 121 g/km CO2; zużycie paliwa1 w modelu Grand Sport z silnikiem 1.6D o mocy 100 kW/136 KM: 7,0–5,8 l/100 km w cyklu miejskim, 4,6–4,2 l/100 km poza miastem, 5,5–4,8 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 144–126 g/km; Sports Tourer: 7,0–6,0 l/100 km w cyklu miejskim, 4,7–4,5 l/100 km poza miastem, 5,5–5,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 146–132 g/km).

Mimo umiarkowanego zużycia paliwa Insignia 1.6D charakteryzuje się znakomitymi osiągami. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 212 km/h.

Opel kontynuuje ofensywę zgodności z Euro 6d‑TEMP, obejmując nią model Astra. Silnik benzynowy 1.6 o mocy 147 kW/200 KM rozwija moment obrotowy 300 Nm. W konfiguracji z filtrem cząstek stałych (GPF) oraz sześciobiegową przekładnią manualną lub automatyczną rozpędza on Astrę hatchback lub Sports Tourer do prędkości maksymalnej 235 km/h, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w odpowiednio 7,8 i 7,9 sekundy (zużycie paliwa[1] w wersji hatchback: 8,4–8,2 l/100 km w cyklu miejskim, 5,4–5,0 l/100 km poza miastem, 6,5–6,2 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 151–144 g/km; zużycie paliwa1 Sports Tourer: 8,5–8,3 l/100 km w cyklu miejskim, 5,5–4,9 l/100 km poza miastem, 6,6–6,2 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 154–144 g/km).

Turbodiesel 1.6 w Astrze hatchback, rozwijający moc 100 kW/136 KM i moment obrotowy 320 Nm (zużycie paliwa1 z sześciobiegową przekładnią manualną: 5,5–5,3 l/100 km w cyklu miejskim, 4,1–3,9 l/100 km poza miastem, 4,6–4,4 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 121–116 g/km; zużycie paliwa1 z sześciobiegową przekładnią automatyczną: 6,1–5,9 l/100 km w cyklu miejskim, 4,2–3,9 l/100 km poza miastem, 4,9–4,6 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 130–122 g/km), jest wyposażony w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), którego zadaniem jest dalsze obniżenie emisji tlenków azotu. W niedalekiej przyszłości nowy silnik 1.6D będzie również dostępny w kombi Sports Tourer.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

[1] Dla celów porównawczych pomiary według WLTP przeliczono na wartości NEDC.

Do góry